Bakaliowo

with Brak komentarzy

“Wszystko kwitnie wkoło…”, świat budzi się z zimowego snu, a ja… najchętniej w takowy bym zapadła. Jednak natury nie da się oszukać i jeśli jesień i zimę spędziłam na bardzo intensywnej pracy, to teraz mam za swoje. Coś trzeba było z tym zrobić. Trzeba było rozprawić się z ewidentnym spadkiem energii, apatią i niechciejstwem.

A, że jestem wybitnie anty lekowa, postanowiłam umilić sobie życie zdrowymi ( pocieszam się ) słodkościami. Stawiam się do pionu keksem z maksymalną dawką bakalii. W moim wydaniu to nie ciasto z bakaliami, tylko bakalie scalone ciastem ;). Mmm – pyszności!

Dzielę się z wami przepisem. Polecam.

Składniki:

kostka miękkiego masła ( ja dodatkowo je roztapiam )
200 g cukru pudru
łyżka cukru waniliowego
5 jaj 
300 g mąki  
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
duużo bakalii ( można dodać ziarna zbóż i otręby )

Przygotowanie:

Masło, cukier puder i cukier waniliowy utrzeć. Dodać żółtka dalej ucierając. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia, znowu utrzeć. 

Na koniec wsypać bakalie: oprószone mąką pokrojone w drobną kostkę suszone morele, żurawinę, rodzynki; słonecznik, pestki dyni, ziarna zbóż i otręby oraz rozdrobnione orzechy i migdały.

Białka ubić na sztywną pianę, dodać do ciasta i wymieszać. Ciasta wystarcza na dwie formy “keksówki”. Piec godzinę w temperaturze 160 st.

Morele:  beta-karoten, kwas elaginowy, lipkopen, pektyny, potas, żelazo, witamina C

Orzechy i migdałyaminokwas arginina, witaminy z grupy B,fitosterole, kwas alfa-linolenowy, kwas elaginowy, potas, saponony, selen, witamina E

Pestki dyni i słonecznika: cynk, fitosterole, kwas syringowy, magnez, selen, tiamina, witamina E

Żurawinaoprócz tego, że dostarcza witamin, wspomaga również nerki

Przy okazji zmobilizowałam się do odnowienia, kiedyś tam kupionej za grosze, witrynki.

Stała się moją “Bakaliówką”.

Pozdrawiam ciepło
viola